Uusi sukukirja julkaistaan sukujuhlassa 19.7.2009

Kansikuva suurempana - KLIKKAA KUVAAHeikki Annanpalon kirjoittama uusi Heikkilän Sukuseura Ry:n julkaisema sukukirja Heikkiläläisiä maalaiskylästä tietoyhteiskuntaan julkaistaan 19.7.2009 Sukuseuran sukujuhlassa. Kirjassa on sivuja ja kuvia 216. Henkilöhakemistossa on noin 500 henkilöä ja nimiä yhteensä noin 700.

Kirjan myyntihinta on 25 euroa tai 5 kappaleen erä 100 euroa. Kirjan painosmäärä on 400 kappaletta.

Heikkilän sukuseura julkaisi vuonna 2000 kirjan Rautiosaaren Heikkilän suku. Siinä esitellään suvun esivanhemmat 1500-luvulta lähtien, suvun kantavanhemmat Heikki ja Priita Leena Heikkilä sekä kaikki heidän jälkeläisensä neljänteen polveen saakka. Lisäksi kirja esittelee Raution talon vaiheet ja asukkaat Heikkilän erottamisen jälkeen 1800-luvun puolivälistä lähtien.

Uusi sukukirja paneutuu tarkemmin heikkiläläisten elämään erityisesti Rautionsuvannon rantamilla. Suvun jäsenet ovat tähän kirjaan muistelleet maatalousyhteisön arkea ja pyhää ja maatalon töitten moninaisuutta. Kirjassa seurataan elämäntapojen ja toimeentulon myllertävää muutosta alkutuotannon vaihtuessa palveluammatteihin ja ihmisten astuessa 2000-luvun tietoyhteiskuntaan. Kirja tahtoo välittää tuleville sukupolville tiedon siitä, minkälaiset arvot ja tavat ovat pitäneet ja toivottavasti jatkuvasti pitävät elämää yllä. (Heikki Annanpalo 2009, Heikkiläläisiä maalaiskylästä tietoyhteiskuntaa, kirjan takakannen teksti)

Linkit ja lisätietoa:

Päivitetty 9.6.2009